Hoe om te gaan met beroepsspanningen die voortkomen uit godsdienstige, levensbeschouwelijke of etnische verschillen van inzicht binnen de school.
Tegengaan van radicalisering bij bovenbouwleerlingen. Identiteitsvorming van jonge mensen tot sociaal voelende, sociaal verantwoordelijke, vaardige en democratisch gezinde medemensen
Ontmoetingsonderwijs: wat verbindt kinderen en wat delen ze met elkaar en met de wereld.
Leraren met elkaar in gesprek brengen en hen uitdagen hun eigen professionele dilemma's te onderzoeken.
Casuistic research into the educational culture in several (European) countries.
Een andere benadering van kinderen. Aandacht voor de persoonsvormende aspecten van onderwijs.
Doorontwikkeling van de toolbox Een leraar blijf je altijd; professionele dialoogvormen.
Bewustwording en groei van de professionele identiteitsontwikkeling bij aanstaande leerkrachten basisonderwijs.
(interdisciplinaire) uitwisseling over morele dilemma’s die bestuurders in hun werk ervaren.
Aanstaande en beginnende leraren leren omgaan met professionele identiteitsspanningen vanuit agency
Doelbewuste interventies inzetten en onderzoeken bij professionele identiteitsspanningen.
Toursessie door gastsprekers langs lerarenopleidingen over Persoonlijk Meesterschap.
Wat heeft een student in zijn opleiding nodig om als leerkracht onderzoekend leren in te zetten bij zijn/haar leerlingen van de basisschool en hoe geven we dit in het curriculum een plaats?
Hoe kun je leren binnen Professionele Leergemeenschappen (PLG) onder leiding van een teacher leader? Wat is de invloed van PLG's op Persoonlijk Meesterschap?
Vervolg van het project ‘Een leraar blijf je altijd’, maar nu gericht op verhalen van lerarenopleiders.
Leraren toerusten om teacher leaders te worden zodat ze een voortrekkersrol kunnen vervullen bij onderwijsinnovatie.
Onderzoek naar kritieke succesfactoren en de behoeften van professionals in de samenwerking van onderwijs en jeugdhulp